Brabrand Gruppe

– deltag i udviklingen

Roadbook

Roadbook for Top Scout 2017

Her kommer løbende informationer til – så husk at vende tilbage…

Tid:

Lørdag d. 29. april 2017 kl. 12.00 til

Søndag d. 30. april 2017 kl. 12.00.

Mødested:

Vi mødes ved spejderhuset (Rønnebo), Nordentoftvej i Brabrand. Her slutter vi også søndag. Stedet for selve turen er hemmelig.

Pris:

130,- kr. pr deltager. det bl.a. dækker 3 måltider.

Betaling:

Betaling kan ske ved kontooverførelse til Reg. nr: 3643 Konto 4815517636.

Eller Mobil Pay til 89 38 11 31 (Jan Dorph-Petersen)

Tilmelding:

Her på hjemmesiden: http://brabrand.gruppesite.dk/topscout17/tilmelding/

Spørgsmål:

Har I spørgsmål kan I ringe eller skrive til Jan:

Jan Dorph-Petersen, randi-jan “Snabela” stofanet.dk

Tlf: 89 38 11 31.

Deltagere:

Alle spejdere, rovere og ledere på 13 år eller derover. Spejdere fra alle korps er velkomne.

Der konkurreres i 2 kategorier. Kategori 1 er for spejderhold til og med 17 år. Her kan der deltages i hold fra 2 til 4 personer. Kategori 2 er for alle øvrige hold. Her deltages der i 2 mandshold.

Medbring:

Tænk dig godt om, og klæd dig som en spejder, men husk i øvrigt: kompas, arbejdshandsker, lygte med ekstra batterier samt hvad i ellers mener at få brug for. Holdet skal selv bære al udrustning.

Hvert hold skal desuden medbringe et Trangia Stormkøkken (vi sørger for sprit m.m.)

Færdigheder:

Kompasset vil være et vigtigt redskab på turen. Endvidere kan/vil der optræde opgaver med UTM-systemet samt det fonetiske alfabet. Hvis du ikke kender disse, kan arrangørerne evt. hjælpe inden turen.

For at kunne deltage, skal man kunne gå ca. 20-25 km. i løbet af et døgn, kunne læse landkort (i forskellige målestoksforhold) og ikke være bange for at færdes i skoven om natten.